KENNIS

Van idee tot bedrijf: director.nl (200.000+ views)

Share this post
Link Icon
Twitter Icon
LinkedIn Icon
Facebook Icon
Alt

De eerste maand van director.nl is voorbij. We zijn van start! Met een groep van 9 business leaders zijn we op 1 maart begonnen met het programma. Binnen een maand hebben we al meer dan 200.000 views gegenereerd, met meer dan 10 inkomende leads. Lees in deze nieuwsbrief over recente best practices om je verkoop via LinkedIn te stimuleren en meer!

Recente best practices

Ik heb de drie recente en belangrijkste best practices voor je verzameld om je sales te boosten via LinkedIn:

1. Hoe korter het bericht in je outreach, hoe beter. Lees als bewijs onderstaande A/B test.

Doelgroep: IT - office managers

A) - 10% acceptatie ratio

"Hi Pieter, ik heb jullie bedrijf voorbij zien komen op LinkedIn en zie dat jullie je bezighouden met mooie innovaties. Gezien mijn verleden met {naam} heb ik raakvlakken met de IT. Het lijkt me interessant om je toe te voegen aan mijn netwerk!"

B) - 60% acceptatie ratio

"Hi Pieter, ik ben partner bij {naam}. Gezien mijn verleden met {naam} heb ik raakvlakken met de IT. Het lijkt me interessant om je toe te voegen aan mijn netwerk!"

2. Wanneer je mensen een bericht stuurt via LinkedIn, verschijn je sneller bovenaan in hun feed wanneer je een bericht post.

Let op: ik ben geen expert op het gebied van het algoritme. Niemand is dat. Maar de praktijk leert dat dit werkt.

Dus stuur de mensen die je wilt bereiken een bericht op LinkedIn. De volgende keer dat jij een bericht post, sta je bovenaan in hun feed.

3. Voeg een laagdrempelige call-to-action toe aan je profiel. Laat dit vervolgens terugkomen op 3 plekken terugkomen in je profiel: je banner, de link op je profiel en via een uitgelichte bijdrage.

Geen alternatieve tekst opgegeven voor deze afbeelding
Call to action

Ik converteer dagelijks nieuwe abonnees naar deze nieuwsbrief door deze methode.

Probleem

Op basis van mijn ervaring uit het verleden ben ik deze drie problemen tegengekomen bij business leaders die wel het belang van LinkedIn inzagen, maar er niets mee deden in de praktijk.

  1. Geen tijd - ze beweren geen tijd te hebben. Geen tijd is echter een kwestie van prioriteit.
  2. Imposter syndroom - uitspraken zoals "Wie ben ik om dit te zeggen?" belemmeren hen om actief te zijn op LinkedIn.
  3. Geen zin - ze hebben er geen zin in en laten marketing en sales dit maar doen.

Echter:

  1. Kost het niet zo gek veel tijd.
  2. Je moet een beetje lef hebben en het ‘gewoon’ doen.
  3. Niemand kan jouw eigen visie belichamen. Het moet vanuit jezelf komen.

Propositie

director.nl helpt business leaders meer klanten en naamsbekendheid te genereren via LinkedIn in minder dan 15 minuten per dag. De missie en visie staan centraal in de contentstrategie, die op een laagdrempelige manier klanten en prospects moet binden aan de organisatie.

Klanten

(Ideale) klanten zijn business leaders met een organisatiegrootte vanaf 10 medewerkers. Je vraagt je misschien af: waarom geen marketeers of salesmensen? Omdat leiders moeten leiden. Als je wilt dat de rest van je bedrijf het doet, moet je het ook zelf doen!

"Bedrijven hebben een gezicht nodig dat op de voorgrond treedt." Edwin Dijkstra

3 relevante voorbeelden hiervan zijn:

1. Edo Kievit van iL Office

Edo hanteert een contentstrategie om prospects en klanten bewust te maken van inspirerende kantooromgevingen. Binnen 4 weken genereerde hij meer dan 30.000 views.

2. Bart Verheijen van Guruscan

Wekelijks deelt Bart inzichten over zijn ervaringen, verhalen en actuele werkzaamheden. Hij sloot recentelijk een deal van 119.000 euro via LinkedIn.

3. Rick van den Bosch van Channext

Na 365 dagen werd 60% van de Channext’ pijplijn gegenereerd via LinkedIn en groeide het aantal volgers van 1.090 naar 3.172.

Methodiek

Ik ben ervan overtuigd dat groepsgevoel de sleutel is tot succes, en dat geldt ook voor het behalen van je doelen op LinkedIn. Om die reden besloot ik deze vier dingen in één product aan te bieden die o.a. gericht zijn op het versterken van de groepsdynamiek:

  1. Wekelijkse contentsuggesties
  2. Digitale roundtables
  3. Workshops
  4. Accountability calls

Op deze manier wordt je wekelijks herinnerd om daadwerkelijk aan de slag te gaan door middel van contentsuggesties.

Daarnaast leer je in de digitale roundtables hoe andere mensen in dezelfde rol het aanpakken en krijg je tijdens de workshops de laatste best practices mee.

Geen alternatieve tekst opgegeven voor deze afbeelding
Digitale roundtable

Tot slot zijn accountability calls van essentieel belang; door met iemand te praten, blijf je op koers en boek je vooruitgang in de richting van je doelen.

Meer tips & tricks

Ik hoop dat je deze nieuwsbrief met plezier hebt gelezen. Graag nodig ik je uit voor mijn openbare WhatsApp-community, waarin inmiddels 122 anderen actief zijn. Hieronder lees je een recente tip die in deze community werd gedeeld:

Geen alternatieve tekst opgegeven voor deze afbeelding
WhatsApp-community

Meld je aan via deze link.

#PR

Join community

Vergeet de eindeloze uren om uit te zoeken hoe LinkedIn werkt. Jij hebt toegang tot de nieuwste best practices en slimme tactieken.