Geschreven door
Pieter Res
Hoe meer we anderen als 'wij' zien, hoe groter de kans dat ze ons beïnvloeden. Dit overtuigingsprincipe noemt Cialdini 'eenheid'.
Je kunt dit ook toepassen op LinkedIn om meer leads te genereren.
Praktisch voorbeeld: Chris Eijkenaar
Chris studeerde fysiotherapie, richtte een eigen praktijk op en verkocht deze in 2021. Nu helpt hij fysiopraktijkeigenaren slimmer ondernemen.
Dit is een voorbeeld van eenheid: hij was fysiotherapeut. Nu is dit zijn doelgroep.
En dit werkt, omdat potentiële klanten zich meer verbonden voelen en hem als een betrouwbare bron zien.
Aanpak in de praktijk: 2 voorbeelden
1. Kopregel
Door 'ex-fysiotherapeut' in zijn kopregel te benoemen, maakt hij makkelijker een link met fysiotherapeuten: 80% accepteert zijn connectieverzoek.
We passen dit principe ook toe in posts.
2. Posts
We schrijven posts over trends en ervaringen in de fysiopraktijk.
De beste post kreeg 36.151 views, 360 likes en 41 reacties.
Voor deze post haalde ik inspiratie uit een podcast. De afbeelding maakte ik in Canva. Bekijk trends en reacties in de markt om dezelfde post te maken.
Deze strategie levert leads op.
Vergeet de eindeloze uren om uit te zoeken hoe LinkedIn werkt. Jij hebt toegang tot de nieuwste best practices en slimme tactieken.