Geschreven door
Pieter Res
We hebben vaak de neiging om een connectieverzoek zonder bericht te negeren, maar wat als we er wél iets mee kunnen doen? Afgelopen week heb ik een sales qualified lead gegenereerd vanuit een inkomend connectieverzoek zonder een bericht. In deze nieuwsbrief leid ik je stap voor stap door deze aanpak.
Een irrelevant Linkedin-netwerk heeft geen meerwaarde. Dus de eerste regel bij het uitbreiden van je netwerk is: is de connectie relevant? Als het antwoord 'ja' is, dan is dit iets waar je extra aandacht aan moet besteden.
Bijgevoegd is een screenshot die weergeeft hoe ik een inkomend connectieverzoek heb opgevolgd. Als je goed kijkt, zie je dat ik dit verzoek accepteer en zelf het initiatief neem om het gesprek te beginnen door een open vraag te stellen.
Wat ik vermijd:
Doe dit op deze manier. Niets irriteert LinkedIn gebruikers meer dan mensen die meteen proberen te verkopen.
Vergeet de eindeloze uren om uit te zoeken hoe LinkedIn werkt. Jij hebt toegang tot de nieuwste best practices en slimme tactieken.