KENNIS

De paradox van verkopen zonder te verkopen

Share this post
Link Icon
Twitter Icon
LinkedIn Icon
Facebook Icon
alt

De communicatie was vrij van elke verkoopintentie. En toch, na 1 maand nam deze potentiële klant het initiatief om contact te zoeken.

Hoe kon dat gebeuren?

Lees het onderstaande bericht; ik nodigde deze persoon uit voor een webinar op 11 januari. Ik ontving geen reactie.

Tot 5 weken later. Lees wat er toen gebeurde!

Er werd interesse getoond voor mijn dienstverlening, zonder dat er een commercieel bericht was verstuurd. Ik beantwoordde de vraag.

En stelde in mijn antwoord een vervolgvraag: “Wat is de reden van je vraag?”

Koopsignaal. En ondertussen, na een meeting, een nieuwe klant!

Dus, wat ging hieraan vooraf? 2 acties:

  1. Webinar uitnodiging
  2. LinkedIn aanwezigheid

Marketingactiviteiten maken sales makkelijker. En laten we eerlijk zijn, dat is precies hét doel van marketing. Investeer in zichtbaarheid!

Join community

Vergeet de eindeloze uren om uit te zoeken hoe LinkedIn werkt. Jij hebt toegang tot de nieuwste best practices en slimme tactieken.